Szanowni Rodzice !
Z przyjemnością informujemy, że w roku szkolnym 2023/2024 w Szkole Podstawowej nr 4 w Polkowicach planowane jest utworzenie klasy VII dwujęzycznej.
Nauczanie dwujęzyczne jest jednym z najnowocześniejszych systemów edukacyjnych, powszechnie stosowanych w Polsce od momentu wstąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej. Jest ono również jednym ze sposobów podwyższenia poziomu znajomości języków zachodnioeuropejskich. Specjaliści w dziedzinie nauczania języków obcych powszechnie uważają, że „języka obcego nauczymy się lepiej kiedy będzie on nam służył do przyswajania sobie czegoś więcej niż tylko jego samego”. Z definicji określamy kogoś, że jest dwujęzyczny, gdy jednocześnie posługuje się swobodnie dwoma językami. Korzyści z takiego systemu edukacyjnego zostały docenione przez wiele szkół w Polsce, które z powodzeniem realizują nauczanie dwujęzyczne. Do tych korzyści można zaliczyć płynne porozumiewanie się w danym języku obcym na koniec edukacji w szkole podstawowej.
Oferta klasy dwujęzycznej najczęściej jest adresowana do uczniów zainteresowanych nauką języka angielskiego w zwiększonym wymiarze oraz posiadających predyspozycje i uzdolnienia kierunkowe. W celu wyłonienia takich uczniów, zaplanowane jest odrębne postępowanie rekrutacyjne na warunkach ustalonych przez Radę Pedagogiczną. Postępowanie to składa się z testu kompetencji językowych z języka angielskiego oraz sprawdzianu predyspozycji i uzdolnień do nauki języków obcych. Terminy testów każdego roku ustala organ prowadzący szkołę.
Na terenie powiatu polkowickiego klasy dwujęzyczne z językiem angielskim stały się wizytówką Szkoły Podstawowej nr 4 w Polkowicach i przynoszą wiele satysfakcji uczniom i nauczycielom. W języku angielskim planujemy nauczanie biologii, historii powszechnej oraz WOS-u od klasy VIII. Dwujęzyczność daje uczniom szansę rozwoju kompetencji językowych i możliwości intelektualnych.
Zainteresowanych rodziców prosimy o złożenie deklaracji przystąpienia do testów predyspozycji językowych dla kandydata do klasy VII w oddziale dwujęzycznym.